Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Förra veckan var jag Bullimiker :o(

Av Jess - 18 maj 2011 07:46

Jäklar vad less jag blev förra veckan.


Försökte mig på flera olika saker som jag trodde skulle funka bra. Men min mage sa helt bakut.

Allt jag försökte sätta i mig fick jag upp igen. Fick lov att svänga in på en mack och spy bakom en soptunna i Söndags. Mmmm Nice va?...


Men det verkade släppa till Söndag kväll.


Måndag kunde jag äta som normalt igen. Men då kom den. Febern! Usch o fi fan... mådde verkligen piss hela dagen, och när jag kom hem från jobbet så mådde jag så dåligt så jag hade ont i håret till och med.

Så jag behöver väl inte ens säga att jag är hemma sjuk nu. Stackars lilla mig...

Har jätte ont i halsen, så det är Shakes, isglass och saft i massor som gäller.


Men jag kanske ska ta vad som händer på vågen då.

Jo! det har ju börjat röra sig igen. Även innan jag blev sjuk   


Nu väger jag lika mycket som sambon. 103 kg står vågen på.

Så 4 veckor efter op och 10 kg lättare.


Börjar faktiskt se lite mer nu vad som händer. Tycker att mina unerarmar ser jätte små ut. Ser att tuttarna börjar krympa och byta form.


Om 3 kg så kommer två st händelser.

1) jag ska klippa mig för att då har jag nått två siffrigt :o)

2)  jag är inte längre fet, utan jag är bara ÖVERVIKTIG! (enligt BMI)


Det kommer att kännas stort för mig att komma ner till tvåsiffrigt. Det kommer att vara det första målet som jag känner att jag uppnår.

Det är så mentalt jobbigt när man har gått upp och man har gått förbi den där barriären av tresiffrig vikt. Det är då man känt att man förlorat kampen mot sin egen kropp.

Men nu är det på väg åt andra hållet.


Är så tacksam att saker och ting har gått så bra. Jag har mått så bra, jag har haft så få svårigheter.


Nu är det på väg mot den vikt som min kropp ska ha. Fortsätter resan med spänning. Med glädje.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 16 september 2011 12:17

Ja, mitt mål när jag fyllde år var att ha gått ner till normalvikt. 86, nånting... Min födelsedag kom och jag ställer mig på vågen.   87,2kg... NEEEEEEJ Fast det var ju inte så mycket att göra åt det. Men satan vad nära jag var.   Sen s...

Av Jess - 4 september 2011 06:48

Nu var det ett tag sen jag skrev.... Har haft fullt upp. Har skaffat ett till jobb, och det händer mycket på det vanliga jobbet också. Allting går så bra, så bra...   Har inte riktigt haft energin eller tiden att gå på långpromenader eller si...

Av Jess - 11 augusti 2011 06:52

God morgon! Ja en annan sitter här och tittar ut på en vit himmel. Full med moln så att inte ens en strimma med blått har rum att smita igenom. Men solen skiner på insidan.   Jag känner en sån energi i kroppen just nu, känner hur muskler arbe...

Av Jess - 31 juli 2011 10:54


Vågen är min vän just nu. ´Varje gång jag ställer mig på den så tycker jag att det har försvunnit något hekto.   Det känns väldigt bra också. Har gett mig på några av dom sakerna som jag trodde att jag inte kunde äta. Det har än så länge gått jät...

Av Jess - 26 juli 2011 07:47

Mår så bra...   Sitter här i soffan på min andra semesterdag, och solen skiner in genom fönstret. Har svårt att sova länge... men vad gör det när man får se en sån härlig och varm morgon   Solens strålar letar sig in genom fönstret som små ...

Presentation


Jag och mina tankar, blottade i en blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards