Alla inlägg under augusti 2011

Av Jess - 11 augusti 2011 06:52

God morgon!

Ja en annan sitter här och tittar ut på en vit himmel. Full med moln så att inte ens en strimma med blått har rum att smita igenom.

Men solen skiner på insidan.


Jag känner en sån energi i kroppen just nu, känner hur muskler arbetar, hur jag kan be den att jobba lite hårdare och jag märker resultat.


Igår var jag på två långpromenader. En på morgonen, bara jag och hunden, och vi tog ett varv runt Hagaparken.

Jag hade Nikes run gps på så jag mätte tiden och tävlade mot mig själv. Jag kortade ner min km tid från 12 minuter till 8 minuter under min prommis. hahahaha... Stackars hunden var helt slut.


Sen bar det iväg till Södertälje där vi tog ut hundarna på en till långprommis.

Skönt att pusha sig, men jag kände det i benen igårkväll.


Det händer så mycket just nu.... Jag känner hur min kropp förvandlas.

Det kanske inte är några jätte siffror på vågen. Men det händer mycket ändå.


Det som jag mest är förvånad över är att jag har kommit i kläder jag inte trodde var möjligt.

Bestämde mig för att shoppa lite kläder(eftersom det var en sån bra deal på Tiger of Sweden kläder) men jag tänkte, eftersom det är så pass fina kläder så tar jag en storlek mindre, så jag har något att sikta emot.

Tog dom alltså i en storlek 42 (!!!)


Så igår morse så satt jag som vanligt själv och var ensam i mina egna tankar. Då tänkte jag att jag passar på att pröva kläderna nu, för att se hur mycket jag har kvar att sikta mot.

Jag fick på mig kläderna! Jeansen i storlek 33 34 satt lite väl tight, och en av klänningarna satt som korvskinn... men jag fick på mig dom!

Kanske en 5-6kg till o de kommer sitta som ett smäck!


Shit vad glad jag blev!

Längtar efter att gå tillbaks till jobbet. Många har inte sett mig på 8 veckor när jag börjar jobba än, och det har ju hänt en hel del sens dess.

Jag hade som mål att gå ner 5 kg under semestern, eftersom jag kunde röra på mig mer. Och jag är så nära!!!


Nu idag när jag ställde mig på vågen så visade siffrorna

90,3kg


Jag är så skrämmande nära så många mål att jag blir helt lyrisk.

Att komma under 90kg, att gå ner 5kg under semestern, att komma ner till 86kg och normalvikt, att kunna ha på mig alla de kläderna som ligger och väntar i källaren...


Men det spritter av energi i mig.

Jag vaknar tidigt och vill ut. Vill röra på mig. Vill se saker.

Det känns som jag har fått tillbaks mitt liv, och mitt gamla jag.

Så jag oroar inte mig det minsta OM jag kommer gå ner i vikt. För det kommer att hända. Jag känner det.


Så... för att summera totalen då...


Operationsdatum 19 April 2011

Vikt innan flytperiod

119,5kg

Vikt vid operation

113kg

Storlek i kläder 50-52


Datum idag 11 Augusti 2011

Vikt    90,3kg


Total viktnedgång  29,2kg (18 veckor)

Viktnedgång sen operation  22,7kg  (16 veckor)


Så vad har jag för tro om slutmål.... Ja du... Det är svårt att säga.

Har mycket kvar att gå ner på både mage och ben. Och när jag var som smalast förr hade jag ingen mage.


Men jag vågar inte hoppas för mindre än det jag vägt sen jag fyllt 25

82kg

Kommer jag dit blir jag jätte nöjd.

Kommer jag ner till under 80kg blir jag helt i Wow...


Men än så länge är målet, normalvikt till min födelsedag. Vilken gåva!


Presentation


Jag och mina tankar, blottade i en blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards