Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Från fet till smal på 6 sekunder?

Av Jess - 31 juli 2011 10:54

Vågen är min vän just nu. ´Varje gång jag ställer mig på den så tycker jag att det har försvunnit något hekto.


Det känns väldigt bra också. Har gett mig på några av dom sakerna som jag trodde att jag inte kunde äta. Det har än så länge gått jätte bra.


Har ätit ris och kyckling, har ätit smörgås och burgare. Kanske inte låter som det mest hälsosamma    men jag trycker ju inte i mig, utan det blir väldigt små mångder.


Nu står vågen på 91,8kg. Fatta hur nära jag är nu!!! Under 90 kg målet, är bara 2 kg bort!!!

Det betyder också att jag bara är 6kg från normalvikt.

Wow.... 14,5 veckor sen operation och man är nästan normalviktig.

Tycker inte riktigt att det syns så mycket i kroppen men allt känns jätte bra.


Var ute i Torsdags. Fick komplimanger och uppmärksamhet, det var länge sen :o)  


Har nu kommit på att jag inte ska dricka vin längre, det gör mig slö, direkt bakis och mår inte så bra efter några timmar. Det som passar mig är Mojitos!!!

Mycket mer kolhydrater, men jag kan ju inte dricka så snabbt så dom räcker mig ganska länge....


Har haft en hektisk vecka, trots semester. Har haft två tjejer från Flen på besök, och det är ju hur trevligt som helst, men när man är ganska chillad i sitt sätt så kan det vara svårt när en stressad energi invaderar ens bo.

Har haft lite svårt att äta i lugn och ro när man har någon som stressar en.


Men nu är vi själva.... jag sambon och hunden.... nu kan vi njuta av semestern, åka och simma när vi vill och gå på promenader i solskenet

Förhoppningsvis lyckas vi få till en sista minuten resa också, då hoppas jag att det blir sol bad, utflykter, massor med färsk frukt och drinkar vid en pool. Men vi får se om vi får till det...

Skulle vara trevligt.


Hoppas ni alla har en superbra semester. 3 veckor har jag kvar på min.

Skönt!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 16 september 2011 12:17

Ja, mitt mål när jag fyllde år var att ha gått ner till normalvikt. 86, nånting... Min födelsedag kom och jag ställer mig på vågen.   87,2kg... NEEEEEEJ Fast det var ju inte så mycket att göra åt det. Men satan vad nära jag var.   Sen s...

Av Jess - 4 september 2011 06:48

Nu var det ett tag sen jag skrev.... Har haft fullt upp. Har skaffat ett till jobb, och det händer mycket på det vanliga jobbet också. Allting går så bra, så bra...   Har inte riktigt haft energin eller tiden att gå på långpromenader eller si...

Av Jess - 11 augusti 2011 06:52

God morgon! Ja en annan sitter här och tittar ut på en vit himmel. Full med moln så att inte ens en strimma med blått har rum att smita igenom. Men solen skiner på insidan.   Jag känner en sån energi i kroppen just nu, känner hur muskler arbe...

Av Jess - 26 juli 2011 07:47

Mår så bra...   Sitter här i soffan på min andra semesterdag, och solen skiner in genom fönstret. Har svårt att sova länge... men vad gör det när man får se en sån härlig och varm morgon   Solens strålar letar sig in genom fönstret som små ...

Av Jess - 23 juli 2011 09:08

Härligt! Nu har man ledigt i 4 veckor. Ja nästan iaf. Har lyckats fixa ett kul extrajobb som jag har introduktion på Vecka 33. Men det blir inte en hel arbetsvecka, så så farligt är det inte.   Med vikten så går det bra. Det fortsätter att gå n...

Presentation


Jag och mina tankar, blottade i en blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards