Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Underbart!

Av Jess - 5 juni 2011 09:17

Vilken toppen helg man har haft.


Igår var vi ( och då menar jag sambon, hunden och jag ) ute vid en så fin sjö, Rösjöbadet, där det finns ett officiellt hundbad.


Solen blänkte på vattnet som små guldvita pärlor, man hörde barn leka på stranden en bit ifrån och det var verkligen himlen på jorden.

Tog mitt första dopp, och vattnet var riktigt skönt. Blev så förvånad.


Detta har nu fått mig att få en liten aha upplevelse.


Där har vi ju min motionsform för sommaren! Först och främst är det ju GRATIS, och gratis är ju gott som vi alla vet, sen är det ju så skönt i kroppen efterår så att det är galet, somnade som en liten bebis i sambons famn när vi tittade på film senare den kvällen. Det är ju den bästa motionsformen, simning, särskilt när man fortfarande är tung och det inte är helt smidigt när man rör sig fortfarande.


Jätte glad iaf.... min sommar började på riktigt igår. Idag blir det pool party så det får väl fotsätta lite mer. Och ledig imorgon också. Det känns ju för bra för att vara sant   


Så tillbaks till hela viktnedgångsstoryn....


Jag känner hur min kropp håller på att förändras. Ser att tuttarna krymper, fyller inte ut bikinitoppen lika bra som för 3 månader sen, och jag tycker att min rumpa håller på att bli platt! Det har jag aldrig sett förut, och det måste jag hålla koll på lite, börja gå i trappor kanske.... Vill  ha en liten put rumpa. Det är ju så snyggt!


Imorse stod vågen på 100,3kg... Det är 30 i BMI, så officiellt är jag precis på den där gränsen mellan fet och överviktig.

Ett Hektogram till på vågen och jag förvandlas magiskt till en enbart överviktig person med ett BMI på 29,9.

Jag har alltså släppt konspirisationsteorin som vågen har emot mig. Det kanske hoppar lite upp och ner beroende på massor med olika saker som händer i kroppen.

Men nu är det alltså bara lite mindre än ett halvt kilo tills mitt första mål. Att nå tvåsiffrig vikt. Känns helt underbart.


Siffrorna står nu alltså på:

Dagens vikt (6 veckor 5 dagar sen operation)

100,3kg


Totalt tappat

19,2kg    ( på 8 veckor 5 dagar )  

Startvikt innan flyt         119,5kg


Tappat sen operation

12,7kg    ( på 6 veckor 5 dagar )

Vikt vid operation              113kg


Jag känner mig helt nöjd med detta. Det är lite mindre än 2 kg i veckan, och det är ju jätte bra. Ger min kropp åtminstone en chans att komma ikapp med huden så allt inte bara hänger och slänger.


Om jag dessutom fortsätter att gå ner, säg kanske 1 kg i veckan... så kommer jag till min födelsedag, ha en bra vikt, ganska nära mitt mål.


Jag är jätte glad. Det känns så bra. Jag har lärt mig att uppskatta den där första tuggan av min mat mycket mer än att vräka i mig. Jag har hittat små rätter som funkar för mig, som gör att jag får göra mysiga småsaker som är viktiga i mitt liv. Som att ha en pic nic. Jag har lärt mig mycket om mig själv redan nu, inte ens 2 månader efter operationen och fortsätter lära mig.


Livet är bra. Ser ljuset i änden av tunneln. Ser nästan en skymt av målsnöret långt bort i fjärran. Resan till normalvikt är på god väg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 16 september 2011 12:17

Ja, mitt mål när jag fyllde år var att ha gått ner till normalvikt. 86, nånting... Min födelsedag kom och jag ställer mig på vågen.   87,2kg... NEEEEEEJ Fast det var ju inte så mycket att göra åt det. Men satan vad nära jag var.   Sen s...

Av Jess - 4 september 2011 06:48

Nu var det ett tag sen jag skrev.... Har haft fullt upp. Har skaffat ett till jobb, och det händer mycket på det vanliga jobbet också. Allting går så bra, så bra...   Har inte riktigt haft energin eller tiden att gå på långpromenader eller si...

Av Jess - 11 augusti 2011 06:52

God morgon! Ja en annan sitter här och tittar ut på en vit himmel. Full med moln så att inte ens en strimma med blått har rum att smita igenom. Men solen skiner på insidan.   Jag känner en sån energi i kroppen just nu, känner hur muskler arbe...

Av Jess - 31 juli 2011 10:54


Vågen är min vän just nu. ´Varje gång jag ställer mig på den så tycker jag att det har försvunnit något hekto.   Det känns väldigt bra också. Har gett mig på några av dom sakerna som jag trodde att jag inte kunde äta. Det har än så länge gått jät...

Av Jess - 26 juli 2011 07:47

Mår så bra...   Sitter här i soffan på min andra semesterdag, och solen skiner in genom fönstret. Har svårt att sova länge... men vad gör det när man får se en sån härlig och varm morgon   Solens strålar letar sig in genom fönstret som små ...

Presentation


Jag och mina tankar, blottade i en blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards